
V Sympozjum dydaktyczne na temat nauczania języka hiszpańskiego zatytułowane Retos contemporáneos de la enseñanza de ELE en Polonia – Współczesne wyzwania nauczania języka hiszpańskiego w Polsce
GRUPA DOCELOWA
Sympozjum skierowane jest do badaczy i praktyków nauczania ELE (języka hiszpańskiego jako obcego) reprezentujących polskie i zagraniczne ośrodki, a także do studentów uczelni wyższych zainteresowanych tą tematyką.
TEMATY PORUSZANE NA SYMPOZJUM
- Aktualny stan nauczania języka hiszpańskiego w Polsce.
- Zakres wykorzystywania technik informacyjnych na lekcjach hiszpańskiego.
- Nauczanie języka hiszpańskiego a polski system edukacji i zmiany w prawie oświatowym.
- Nowe metody i trendy w nauczaniu języka hiszpańskiego.
- Badania interkulturowe oraz badania nad zarządzaniem emocjami i ich wpływ na nauczanie języka hiszpańskiego.
- Możliwości wykorzystania sieci społecznych oraz Web 2.0 na lekcji języka hiszpańskiego.
UZASADNIENIE
Sympozjum odbywa się co dwa lata i jest organizowane przez Zakład Filologii Hiszpańskie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Instytut Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego oraz Instytut Cervantesa w Krakowie. Spotkanie naukowców i praktyków nauczania z jednej strony ma na celu przedstawienie stanu najnowszych badań na temat dydaktyki języka hiszpańskiego i trendów obserwowanych w tym zakresie, a z drugiej, zapewnić przestrzeń do wymiany doświadczeń. Sympozjum kierowane jest zarówno do społeczności nauczycieli języka hiszpańskiego, jak i do studentów, którzy zastawiają się nad wyborem tej ścieżki kariery zawodowej.
Sympozjum jest wspierane przez Consejería de Educación de la Embajada de España (Wydział Edukacji Ambasady Hiszpanii w Polsce).
MIEJSCE I DATA ORGANIZACJI
Instytut Cervantesa w Krakowie, ul. Kanonicza 12, Kraków
25 i 26 marca 2022 roku
REJESTRACJA
Na stronie internetowej Instytutu Cervantesa w Krakowie, kiedy będzie otwarta rejestracja na V Sympozjum.